بهترین راه خرید پمپ آب

راهکار های انتخاب بهترین پمپ آب خانگی

Abzarpump.com پمپ آب یکی از وسایل فنی و تخصصی در خانه و آشپزخانه است. پمپ به زبان ساده می‌تواند مایعات را جابه‌جا کند. پمپ‌ها انواع مختلف دارند و در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند. پمپ‌ها Pump ازجمله وسایل پرکاربرد در کارخانه‌ها و صنعت نیز هستند و مایعات مختلف را به روش‌های گوناگون جابه‌جا می‌کنند. برخی از مدل‌های پمپ‌ برای مصارف خانگی هستند و از آن‌ها برای جابه‌جایی آب در باغچه و حیاط استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای پمپ‌های سیالات، افزایش فشار آب است به همین دلیل بسیاری از افراد برای افزایش فشار آب مصرفی در مصارف خانگی از آن‌ها استفاده می‌کنند. کمبود فشار آب به هنگام، دوش گرفتن، شستن ظرف و لباس یکی از مشکلات رایج خیلی از خانه‌ها است، برای رفع این مشکلات می‌توان از یک پمپ سیال استفاده کرد و بدون دغدغه‌ی کاهش فشار آب کارهای منزل را انجام داد. پمپ سیالات انواع مختلف دارد و جنس بدنه‌ی آن از انواع فلزات مانند چدن و استیل است. پمپ وسیله‌ای سنگین است و مدل‌های مختلف آن بازه توان موتور متفاوت دارند. برخی از آن‌ها قابلیت غوطه‌ور شدن دارند و از آن‌ها می‌توان برای انتقال آب استخر و حوض استفاده کرد. برخی از پمپ‌هایی که توانایی غوطه‌ور شدن در آب را دارند دارای محدودیت ارتفاع هستند و آن‌ها را تا یک ارتفاع مشخص می‌توان درون آب قرار داد. پمپ‌های سیالات معمولاً آب تمیز و مایعات شفاف را منتقل می‌کنند به همین دلیل برای افزایش کارایی و جلوگیری از آسیب دستگاه بهتر است آن‌ها را در فضایی تمیز و به دور از هرگونه آلودگی ازجمله شاخ و برگ قرار داد. برخی از پمپ‌ها توانایی انتقال مایعات آلوده را نیز دارند و می‌توانند برای انتقال آب و لجن و مواد شیمیایی نیز از آن‌ها استفاده کرد؛ از این پمپ‌ها معمولاً برای انتقال آب در باغ و باغچه‌ها استفاده می‌شود. برخی از باغداران از این نوع پمپ‌ها برای انتقال آب باران به سمت گیاهان و درختانشان استفاده می‌کنند و به کمک آب باران زمین خود را آبیاری می‌کنند. پمپ‌ها به کمک برق کار می‌کنند و دارای یک سیم بلند برق با روکش ضد آب هستند. اگر می‌خواهید برای آبیاری و مسافت‌های بلند از این پمپ‌ها استفاده کنید بهتر است حتماً به متراژ سیم توجه کنید.

(بیشتر…)
پمپ دنده ای 09192005031

پمپ دنده ای یا Gear Pump یا غلیظ کش چیست ؟

از پمپ دنده ای یا Gear Pump به منظور انتقال و افزایش فشار مایعات با ویسکوزیته متوسط و بالا استفاده می شود. علت نامگذاری این پمپ ها به پمپ دنده ای به دلیل طراحی قسمت دوار به شکل چرخدنده می باشد، از این رو به آنها پمپ چرخدنده ای نیز گفته می شود. با توجه به قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا در پمپ های دنده ای به این پمپ ها، پمپ غلیظ کش نیز گفته می شود. خنک کاری و روانکاری در پمپ های دنده ای توسط سیال پمپ شونده صورت می گیرد. بنابراین در صورتیکه غلظت سیال از حد مجاز کمتر باشد و یا پمپ خشک کار کند استحکاک بین دنده ها بشدت بالا می رود و موجب خوردگی آن ها و بوش ها می شود. جنس پمپ های دنده ای معمولا از چدن، برنج یا استنلس استیل می باشد که متناسب با نوع سیال انتخاب می شوند. این پمپ ها از خانواده پمپ های جابجایی مثبت هستند و در صورتیکه مسیر خروجی پمپ بسته شود ممکن است باعث آسیب دیدن اتصالات، شیر آلات، لوله کشی و حتی خود پمپ شود. در مواردی که نیاز به بستن مسیر خروجی می باشد توصیه می شود حتما از شیر فشارشکن یا شیر اطمینان در این مسیر استفاده شود.

پمپ های دنده ای در سایز های 3/8 تا 8 اینچ طراحی و ساخته می شوند و در این پمپ ها سایز ورودی و خروجی پمپ باهم برابر می باشد. نوع کانکشن ورودی و خروجی پمپ می تواند بصورت رزوه ای ماده و یا فلنجی باشد. این پمپ ها قابلیت پمپاژ سیالات غلیظ تا 50000 سانتی پویز را دارند. دما سیال در پمپ های دنده ای می تواند بین 20 تا 180 درجه سانتی گراد باشد. در مواردی که کاهش دمای سیال باعث غلیظ شدن و عدم حرکت آن شود می توان از پمپ دنده ای ژاکت دار استفاده کرد. پمپ چرخدنده ای ژاکت دار بصورت دو لایه می باشد که در لایه میانی می توان از آب داغ، بخار و روغن داغ جهت افزایش دمای سیال پمپ شونده استفاده کرد. فشار کاری در این پمپ ها بین 2 تا 25 بار در خروجی پمپ می باشد.

نوع چرخدنده در پمپ دنده خارجی بصورت خورشیدی یا هلیکال می باشد و از این رو به آنها پمپ دنده خورشیدی نیز گفته می شود. این پمپ ها عمدتا با دورهای بالاتر نسبت به پمپ های دنده داخلی کار می کنند و برای جابجایی مایعات با ویسکوزیته پایین مناسب هستند. دور پمپ در پمپ دنده خارجی می تواند بین 100 تا 3000 دور متناسب با برند سازنده باشد.

ویسکوزیته سیال در پمپ های دنده خورشیدی از 100 تا 25000 سانتی پویز می تواند متغیر باشد. فشار سیال خروجی توسط پمپ دنده خورشیدی می تواند تا 25 بار افزایش یابد. در پمپ های دنده خارجی مسیر ورودی و خروجی پمپ در امتداد یکدیگر در یک راستا قرار دارند.در ویدیو پایین اجزا و مسیر حرکت سیال در پمپ های دنده خارجی نمایش داده شده است.

ظاهر دنده ها در پمپ دنده داخلی شبیه به ماه و ستاره می باشد و به همین دلیل به آنها پمپ ماه و ستاره نیز گفته می شود. پمپ دنده داخلی با توجه به نوع طراحی دنده ها نسبت به پمپ دنده خارجی توانایی پمپاژ سیالات غلیظ تر حتی تا ویسکوزیته 50000 سانتی پویز را نیز دارد. حداکثر سرعت در پمپ های دنده داخلی می تواند تا 1500 دور در دقیقه باشد.

برخلاف پمپ های دنده خارجی که ورودی و خروجی در یک راستا قرار دارند در پمپ های دنده داخلی معمولا ورودی از جانب و خروجی از بالای پمپ می باشد. در ویدیو زیر اجزا و مسیر حرکت سیال در پمپ های دنده داخلی نمایش داده شده است.

تفاوت پمپ دنده داخلی و خارجی
پمپ های دنده داخلی قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بیشتری را دارند.
پمپ های دنده خارجی سطح صدای کمتری نسبت به پمپ های دنده داخلی دارند.
در یک سایز ورودی و خروجی یکسان بدنه پمپ های دنده خارجی نسبت به پمپ های دنده داخلی بزرگتر می باشد و فضای بیشتری را اشغال می کند.
پمپ های دنده داخلی در ورودی دارای مکش مثبت می باشند و همچنین در خروجی نیز جریان یکنواخت تری نسبت به پمپ های دنده خارجی دارند.
پمپ های دنده خارجی قابلیت استفاده هم با موتور راست گرد و هم با موتور چپ گرد را دارند و می توان ورودی و خروجی پمپ را تغییر داد در صورتیکه پمپ های دنده داخلی تنها قابلیت استفاده با موتورهای استاندارد که دور آنها بر خلاف جهت چرخش عقربه های ساعت می باشد را دارند.
پمپ های دنده داخلی با توجه به کارکرد در دورهای پایین تر طول عمر بالاتری نسبت به پمپ های دنده خارجی دارند.
راهنمای نصب و راه اندازی پمپ های دنده ای
پمپ های دنده ای قابلیت ایجاد خلا در پشت دنده ها و یا مکش منفی را ندارند و باید حتما قبل از راه اندازی هواگیری شوند. در این پمپ ها همواره باید محفظه پمپ از سیال پر باشد و به اصطلاح سیال پمپ شونده سوار بر پمپ باشد و یا ارتفاع مخزن آن در سطحی بالاتر از سطح پمپ باشد.
در پمپ های دنده ای حداقل تا 1 متر قبل از ورودی پمپ مجاز به استفاده از زانویی در مسیر لوله کشی نمی باشیم.
در صورتیکه مسیر خروجی پمپ توسط شیر قطع و وصل کنترل می شود باید حتما از فشار شکن یا شیر اطمینان در این مسیر استفاده شود.
کوپل کردن پمپ دنده ای با الکتروموتور های استاندارد تا دور 700 می تواند بصورت مستقیم باشد و در دورهای کمتر از 700 بایستی از گیربکس جهت کاهش دور استفاده کرد.
شاسی پمپ دنده ای باید به گونه ای باشد که شفت خروجی موتور یا گیربکس با شفت پمپ در یک راستا باشد تا از لرزش و آسیب به پمپ جلوگیری شود.

پمپ دیافراگمی www.abzarpump.com 09192005031

پمپ دیافراگمی نسل جدید پمپ ضد انفجار

بهترین پمپ دیافراگمی چیست؟ اجزاء پمپ دیافراگمی
از پمپ های محبوب امروزه دنیا است که در صنعت نقش بسزایی را برای انتقال طیف گسترده ای از سیالات ایفا می نماید.
پمپ های دیافراگمی با محرک برقی و بادی از جمله پمپ های کاربردی می باشد که با داشتن قابلیت های انحصاری مانند: قابلیت مکش سیال تا 8 متر، کارکرد خشک و مداوم، قابلیت انتقال سیالات خورنده، انتقال سیالات حاوی ذرات جامد معلق تا 15 میلی متر، تولید در متریال های گوناگون، انتقال سیالات ویسکوز، استهلاک پایین، قیمت مناسب، کارکرد ایمن، انتقال سیالات دوفازی، قابلیت حمل وغوطه وری در سیال، بخش جدایی ناپذیر از صنعت امروزه می باشد.

بهترین پمپ دیافراگمی چیست؟ اجزاء پمپ دیافراگمی

نحوه کارکرد پمپ های دیافراگمی

پمپ دیافراگمی از خانواده پمپ های جابه جایی مثبت بوده که با حرکت رفت و برگشت پیستون در یک طرف محفظه، دیافراگم رو به عقب رفته که باعث افت فشار شده و سیال را به درون محفظه مکش کرده و در طرف دیگر دیافراگم به سمت پوسته پمپ حرکت کرده که تراکم ایجاد شده باعث ایجاد فشار می شود در نتیجه سیالی با فشار بالا به سمت خروجی هدایت می شود.

بهترین پمپ دیافراگمی چیست؟ اجزاء پمپ دیافراگمی

برند های مطرح پمپ دیافراگمی

از برند های مطرح پمپ سازی دیافراگمی دنیا می توان به برند های ARO (آمریکا)، گراکو هاسکی (آمریکا)، فلویمک (ایتالیا)، یامادا (ژاپن)، آرگال (ایتالیا)، دبم (ایتالیا)، ویلدن (انگلستان)، دپا و لوتز (آلمان)، سند پایپر و آل فلو(آمریکا)، ریورویو (چین)، پومکار، رن و دیا (ترکیه) اشاره کرد.


انواع پمپ های دیافراگمی به صورت ذیل می باشد:

پمپ های دیافراگمی پلیمری (پلاستیکی): پمپ های دیافراگمی پلاستیکی با بدنه کاینار و پلی پروپیلن برای انتقال سیالات خورنده مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، سود، آب ژاول، هیدروکلریک اسید و … استفاده می شوند.

پمپ های دیافراگمی فلزی: پمپ دیافراگمی فلزی با بدنه آلومینیوم و استیل برای انتقال انواع حلال ها، سیالات حاوی اسلاری مانند بنزین، الکل، نفت، دوغاب، رنگ، لجن، روغن و … مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ دیافراگمی مخصوص صنایع غذایی: برخی از برند های مطرح پمپ سازی دیافراگمی، پمپ های دیافراگمی مخصوص صنایع غذایی و بهداشتی را روانه بازار کرده اند که تمامی استاندارد های لازم برای انتقال سیالات غذایی و دارویی مانند شکلات، رب، سس، کرم، انواع روغن های خوراکی، شربت و … را دارا می باشند.

در ادامه مطالبی در خصوص مشخصات پمپ های دیافراگمی ارائه می گردد.

پمپ های دیافراگمی در سایز های ¼ تا 3 اینچ به صورت فلنچ، رزوه و یا کلمپ تولید شده است. محدوده دبی در این پمپ ها از 10 تا 1000 لیتر در دقیقه بوده و محدوده فشار کاری این پمپ ها تا حدود 8 بار می باشد. البته امروزه با پیشرفت این پمپ ها، پمپ های دیافراگمی تا فشار 16 بار به اصطلاح پمپ های دیافراگمی فشار قوی نیز روانه بازار گردیده است. پمپ های دیافراگمی بادی به صورت یک به یک می باشند که می توان فشار خروجی این پمپ ها را با تغییر فشار ورودی کمپرسور کنترل نمود.

زمانی که تهیه هوای فشرده امکان پذیر نباشد می توان از پمپ های دیافراگمی برقی استفاده نمود. در شکل زیر یک نمونه از پمپ های دیافراگمی برقی را مشاهده می نمایید.

بهترین پمپ دیافراگمی چیست؟ اجزاء پمپ دیافراگمی

پمپ های دیافراگمی فشار قوی نمونه ای جدید از پمپ های دیافراگمی بوده که با مسدود کردن یک طرف دیافراگم و استفاده به عنوان هوای فشرده نسبت فشار یک به دو داشته و با همان میزان فشار ورودی کمپرسور دو برابر فشار خروجی داشته که در شکل زیر یک نمونه از پمپ های دیافراگمی فشار قوی را مشاهده می نمایید.

بهترین پمپ دیافراگمی چیست؟ اجزاء پمپ دیافراگمی

 

گروه بازرگانی پمپ ابزار در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینهٔ مشاوره و فروش تجهیزات صنعتی آغاز کرده است. این شرکت در زمینه تامین انواع پمپ، الکتروموتور، هیدرولیک و پنوماتیک، ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات ساختمانی، ژنراتور و برق صنعتی، لوله و شیر آلات صنعتی، بلبرینگ و کمپرسور فعالیت گسترده ای دارد.


بازرگانی پمپ ابزار بزرگترین تامین کننده پمپ های دیافراگمی ایران

واحد پمپ های صنعتی بازرگانی پمپ ابزار با فعالیت در زمینه تأمین انواع پمپ دیافراگمی در برندها، سایزها و متریال های مختلف، با به ‌کارگیری از کادری مجرب در زمینه تامین و مشاوره انتخاب صحیح پمپ های دیافراگمی، این پمپ ها را با قیمتی مناسب ارائه می نماید.

بوستر پمپ چیست و موارد استفاده آن

نوسانات ناشی از فشار آب بر عملکرد پمپ ها تاثیر میگذارد و اگر این نوسان در فشار آب در شیرهای خروجی منازل و یا مجتمع های بزرگ مسکونی اتفاق بیفتد اتفاق خوشایندی نخواهد بود.ایده اولیه استفاده از بوستر پمپ ها برای رفع این مشکل و همچنین تامین مقادیر مورد نیاز دبی آب در طبقات و دورترین فاصله ها مطرح گردید.
تامین آب در طبقات ساختمان های بزرگ یکی از مشکلات همیشگی انبوه سازان بوده و برای رفع آن بهترین راه حل، استفاده از بوستر پمپ میباشد. پمپ ها با مکش آب از لوله های آبرسان شهری سطح دبی را افزایش داده و فشار مطلوب را تولید میکنند.در ساختمان های بلند و برج ها نیز که نیاز به آبرسانی در ارتفاع قابل توجهی میباشد، استفاده از پمپ های تامین آب ضروری میباشد.

abzarpump.com

چرا بوستر پمپ؟
نوسانات ناشی از فشار آب بر عملکرد پمپ ها تاثیر میگذارد و اگر این نوسان در فشار آب در شیرهای خروجی منازل و یا مجتمع های بزرگ مسکونی اتفاق بیفتد اتفاق خوشایندی نخواهد بود.ایده اولیه استفاده از بوستر پمپ ها برای رفع این مشکل و همچنین تامین مقادیر مورد نیاز دبی آب در طبقات و دورترین فاصله ها مطرح گردید.

بوستر پمپ مجموعه ‌ای از چند پمپ می باشد که به شکل موازی در کنار هم کار میکند و از طریق یک تابلوی کنترل تحت فرمان قرار خواهند گرفت که هدف نهایی آنها نگهداشتن سطح دبی آب ساختمان در رنجی مطلوب و ثابت است.

abzarpump.com

در یک واحد ساختمانی ساده اهمیت استفاده از بوستر پمپ را نمی توان درک کرد، برای چنین مکان ‌هایی یک پمپ ساده به راحتی پاسخگو می باشد. در مقابل تامین آب در ساختمان های بسیار بزرگ، کارخانه و یا سیستم آبیاری مزارع چنانچه مقدار فشار آب شرایط پاسخگویی لازم را نداشته باشد، اهمیت استفاده از بوستر پمپ مشخص میگردد. در چنین ساختمان ‌هایی که هر واحد مسکونی می تواند در هر زمانی بدون هماهنگی با دیگر واحد ها، مصرف کم یا زیادی از آب داشته باشد، یک الگوی کاملاً تصادفی برای مصرف آب به وجود می ‌آید که گاها بسیار زیاد و یا خیلی کم خواهد شد. در چنین حالتی برای تامین سطح فشار آب مطلوب نمی توان به یک پمپ ساده اکتفا نمود؛ بلکه لازم است سیستمی تعریف شود که بتواند با توجه به سطح نیاز آب ساختمان، سطح فشار آب آنرا مشخص کرده و از این طریق فشار کل سیستم آبرسانی در ساختمان را ثابت نگه دارد. بدین ترتیب در زمان حداکثر مصرف آب، شاهد بهره گیری از تمام ظرفیت مجموعه پمپ های نصب شده در بوستر پمپ هستیم. در دیگر زمان ‌ها که مصرف آب کاهش پیدا خواهد کرد، بخشی از ظرفیت بوستر پمپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

abzarpump.com

بوستر پمپ بهترین راه حل رفع نوسان فشار آب است؟

ساختار طراحی بوستر پمپ
هدف کلی از ابداع بوستر پمپ ها تامین سطح فشار آب مطلوب برای مصارف ساختمان است. برای این منظور لازم است مسیر پمپاژ آب به شکلی مرحله ای تدوین شود. برای این منظور از پمپ های موازی استفاده می شود که هر کدام ظرفیت محدودی دارند و در صورت کار کردن در کنار هم می توانند انواع سطح دبی را در فشار مورد نظر پوشش دهند.

در ساختار طراحی شده برای بوستر پمپ ها می توانید شاهد دو یا چندین پمپ موازی باشید که توسط یک خط آب ورودی تغذیه می ‌شوند و در سمت خروجی نیز، آب پمپ شده را در یک خط لوله تخلیه می نمایند. هر یک از این پمپ ها تحت کنترل یک سیستم مرکزی است که با سنسور هایی که در خروجی بوستر پمپ دارد، همراه با ساز و کار هایی برنامه ریزی شده، مقدار دبی مورد نیاز را تشخیص داده و با فرمان قطع یا شروع عملکرد به یک یا چند پمپ این سطح دبی را تامین می نمایند.

abzarpump.com

از سوی دیگر در طراحی بوستر پمپ ها، به ازای هر پمپ که از یک خط تغذیه تا خروجی منحصر به فرد برخوردار است، شیر هایی در قبل و بعد از پمپ در نظر گرفته خواهد شد. این شیر ها با هدف تزریق دستی پمپ و یا ممانعت از گردش آب در آن شاخه موازی در نظر گرفته شده اند. تمام این طراحی ها همراه با یک سیستم تخلیه اضطراری نیز همراه خواهد شد. هدف از نصب شیر تخلیه در طراحی بوستر پمپ ها آن است که اگر سطح مصرف کلی در خروجی بوستر پمپ به ناگاه ، تغییرات زیادی داشته باشد، یک خط هرزگرد و یا تخلیه کامل از سیستم موجود باشد تا فشاری متوجه پمپ های فعال در سیستم نشود.

تجهیزاتی مانند پمپ ها همراه با الکتروموتور ها، تابلو های برق و کنترل، منبع تحت فشار، شیر یکطرفه، شیر های فلکه، لرزه گیر ها، مانومتر، شیر تخلیه، کوپلینگ، شاسی، گارد های محافظ، پرشر سوئیچ ها و… از ملزومات اصلی در ساختار بوستر پمپ می باشند.

انواع بوستر پمپ کدامند؟
بر اساس نیازی که از آبرسانی داریم و اینکه قرار است این آبرسانی به چه صورت انجام پذیرد، انواع بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی شامل گونه های دور ثابت و دور متغیر هستند.

· بوستر پمپ دور متغیر:
سیستم دور متغیر یک سیستم معمول در بوستر پمپ های آبرسانی در ساختمان ‌های مسکونی می ‌باشد. در فضا هایی که نمی توان مدیریت جامعی برای سطح فشارآب در نظر گرفت از بوستر پمپ استفاده میشود. مثلاً فرض کنید که در یک ساختمان مسکونی ۱۰۰ واحده می خواهید فشار آب را در رنجی مطلوب به طور ثابت همراه با یک سیستم پمپاژ نگه دارید. آیا می توان یک الگوی از پیش تعیین شده و کاملاً دقیق از مقدار فشار مورد نیاز ساختمان در نظر گرفت؟ در چنین فضا هایی که مصرف‌ کنندگان کاملاً مستقل از هم و تحت اختیار خودشان هستند، لازم است تا سیستم کنترل نیز به مانند آنها در شرایطی متغیر قرار گیرد. بوستر پمپ دور متغیر می ‌تواند بر اساس نیاز ساختمان، تعدادی از پمپ ها را در مدار آب سیستم وارد و یا خارج نماید.

abzarpump.com

· بوستر پمپ دور ثابت:
از دور ثابت می توان در شرایطی که از قبل و همراه با یک نگاه مدیریتی سطح دبی آب تنظیم شده است، استفاده کرد. مانند آبیاری های قطره ای، باران های مصنوعی در مزارع، آتش نشانی ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، کارخانجات و… . در چنین حالتی که به هر ترتیبی می توان از سطح دبی در خروجی سیستم اطلاعات پیش ‌بینی شده داشت و حتی آن را مدیریت کرد، نیاز به تعریف سیستم دبی متغیر نمی ‌باشد؛ بلکه هدف در تامین سطح فشار مورد نیاز است. از این رو در بوستر پمپ دور ثابت با هدف تامین سطح فشاری مدیریت شده در خروجی از پرشر سوئیچ هایی استفاده می ‌شود. این پرشر سوئیچ ها دائماً در سیستم در حال کار و آبرسانی، سطح فشار را اندازه‌گیری کرده و در صورت افت یا افزایش مقدار فشار، تعدادی از پمپ ها را وارد و یا از سیستم خارج می نمایند. یکی از مهمترین مکان ها به جهت بهره گیری از بوستر پمپ دور ثابت، استفاده از آنها در تامین آب پرفشار برای اهداف آتش نشانی می باشد. در این حالت می توان همراه با کارکرد بوستر پمپ دور ثابت در کمترین زمان ممکن حداکثر فشار را در خروجی سیستم تامین نمود.

abzarpump.com

نحوه عملکرد و ساختار بوستر پمپ
با توجه به میزان نوسان فشار آب مصرفی در ساختمان ها، به منظور حفظ تعادل فشار آب از بوستر پمپ استفاده می کنند. در ساختمان هایی با چند واحد مجزا با تعداد مصرف کنندگان بالا، و یا در خط مصرفی کارخانه ها، سیستم های آبرسانی مزارع کشاورزی، سطح فشار آب کم و زیاد می شود، برای حل این مشکل با نصب و اجرای بوستر پمپ ها می توانید سطح فشار آب را در حد متعادل نگهدارید. این سیستم ها از کنارهم قرار گرفتن اجزای متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که هماهنگی آنها در کنار هم ساختار بوستر را تشکیل می دهد.

abzarpump.com

هدف استفاده از بوستر پمپ ثابت نگهداشتن مقدار فشار آب مصرفی ساختمان است. به همین منظور لازم است این سیستم به نوعی طراحی شود که سطح دبی در لوله های آب را ثابت نگهدارد. به همین دلیل لازم است که پمپ ها به صورت موازی و کنار هم قرار گیرند. با توجه به نیاز آب مصرفی ساختمان دو یا چند پمپ آب به صورت موازی تعبیه شده و آب مصرفی از یک خط لوله وارد مدار شده و به سمت خروجی سیستم پمپاژ می کنند. هر یک از پمپ هایی که در مدار تعبیه شده اند توسط سیستم مرکزی کنترل می گردد. سیستم بوستر پمپ با توجه به مقدار دبی مورد نیاز آب مصرفی و متناسب با نیاز یک یا چند پمپ را وارد مدار کرده و سطح دبی مورد نیاز را تامین و فشار را در حد تعادل نگه می دارد. به این ترتیب در ساختمان هایی که به طور همزمان در حال مصرف آب باشند ( زمان حداکثر مصرف آب ) تمامی پمپ های مدار وارد عمل شده و فشار آب را در حد تعادل نگه می دارند. زمانیکه مصرف آب کم شود بخشی از بوستر فعال می ماند و پمپ های دیگر از مدار خارج می شوند، به این ترتیب از اتلاف انرژی جلوگیری بعمل می آورد. برای کاهش استهلاک و خرابی در پمپ ها می توان سیستم را به گونه ای برنامه ریزی کرد که هر بار یکی از پمپ ها به عنوان اولین پمپ وارد مدار شود

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

پمپ آب چیست انواع کاربرد پمپ و مدل های آن

پمپ آب وسیله ای است که با افزایش فشار آب درون لوله یا هر مجرای دیگری، باعث انتقال آن می شود.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری


۲۳ فروردين ۱۴۰۰
راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پمپ آب از آن دست محصولاتی است که با نزدیک شدن به فصول گرما تقاضای آن در بازار افزایش می یابد و بسیاری از افراد اقدام به تهیه آن می کنند. در این مقاله سعی می شود به شما راهکار هایی مناسب جهت انتخاب بهترین پمپ آب متناسب با نیازتان توصیه شود.

پمپ آب چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
پمپ آب وسیله ای است که با افزایش فشار آب درون لوله یا هر مجرای دیگری، باعث انتقال آن می شود. پمپ ها کاربرد های گسترده ای در صنعت، ساختمان و کشاورزی دارند که برخی از پر درخواست ترین آنها به شرح زیر است :

پمپ آب خانگی جهت افزایش فشار آب واحد های ساختمان
پمپ آب داخل واحد ساختمان جهت افزایش فشار هر واحد ( به شکل تکی )
پمپ آب سیرکولاتور
پمپ آب کشاورزی جهت استفاده برای آبیاری
پمپ آب کف کش و لجن کش جهت مکش آب از منابع زیر زمینی، استخر، آبگیر و…
موتور پمپ جهت پمپاژ آب در مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد
موارد فوق تنها بخشی از پر مصرف ترین پمپ های مورد استفاده در بین عموم می باشد که در زیر به معرفی مختصر هریک می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هریک از این محصولات، قیمت آن و خرید توصیه می شود به سایت مرجع پمپ آب ایران – آی ناین مراجعه نمایید.

پمپ آب خانگی
این پمپ ها معمولاً در ورودی لوله آب ساختمان ( پس از منبع ذخیره یا به شکل مستقیم ) نصب می شوند – توصیه اکید شرکت آب و فاضلاب استفاده از آن همراه با منبع است تا به این شکل حق سایر مصرف کننده ها در همسایگی پایمال نشود. توان پمپ ها از 0.5 اسب بخار تا 3 اسب بخار برای مصارف خانگی متغیر است و در صورت نیاز به پمپ با توان بالاتر استفاده از بوستر پمپ توصیه می شود. این پمپ ها به همراه اتومات پمپ استفاده می شوند که باعث روشن شدن پمپ تنها هنگام استفاده از آن می شوند. در خصوص تهیه پمپ، اگرچه پمپ های آب چینی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند، اما اگر نیاز به تهیه محصول برای مصارف خانگی هستید، توصیه آی ناین محصولات ایتالیایی یا تحت لیسانس آن است چرا که از کیفیت بالا و گارانتی برخوردارند.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

دسته بندی انواع پمپ آب خانگی بر اساس ساختار ظاهری:
پمپ آب محیطی : معروف ترین مدل این پمپ ها مدل های PM45 و QB60 می باشد. آبدهی این پمپ ها نسبتاً بالا و از ارتفاع ( هد ) مناسبی برخوردارند. معمولاً همانطور که از مدل های بالا پیداست، از این پمپ ها در توان نیم اسب استفاده بیشتر استفاده می شود، اما مدل های 1 اسب ( مانند PM80 ) نیز در بازار وجود دارد.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری


پمپ آب جتی، موشکی یا خودمکش : این پمپ ها از ارتفاع خوب در کنار آبدهی نسبتاً بالا برخوردارند. معروف ترین این پمپ ها، پمپ های 1 اسب جتی بوده که مدل CAM100 پنتاکس و AGA100 ابارا از پر طرفدارترین آن می باشند. مزیت بزرگ این پمپ ها در کنار ارتفاع بالا، مکش قابل توجه ( برای خانه هایی که از چاه کم عمق استفاده می کنند ) و عدم نیاز به هواگیری آن است. همین موارد باعث شده است این پمپ ها پرفروش ترین محصول پمپ آب خانگی موجود در بازار ایران باشند.
پمپ آب بشقابی : این پمپ ها کمتر در بازار تقاضا دارند و برای ساختمان های 3 طبقه جوابگو هستند. مقدار آبدهی این پمپ ها نسبتاً بالا بوده اما از ارتفاع بالایی برخوردار نمی باشند.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری


پکیج کامل پمپ آب خانگی : این پمپ ها تشکیل شده از یک پمپ ( از موارد معرفی شده بالا ) به همراه یک اتومات پمپ ( غالباً ست کنترل ) است. مزیت خرید پکیج کامل، تضمین عملکرد صحیح پمپ به همراه اتومات همراه محصول، در کنار قیمت پایین تر خرید هریک به شکل تکی است. هم اکنون آی ناین تنها مجموعه ایست که محصولات پکیج پمپ آب را به این شکل به مشتریان عرضه می دارد که می توانید با بازدید از سایت این مجموعه اقدام به خریداری آن نمایید.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری


پرطرفدار ترین برند ها :
برند های پرطرفدار در این دسته بندی را می توان به ترتیب پنتاکس، ابارا، برند های ایرانی مانند الکتروژن و سایر برند های چینی نام برد. از نظر قیمت برند های پنتاکس و ابارا در سطح بالایی بوده ( به دلیل ایتالیایی بودن آن ) اما تولید ساخت ایران آن ( تحت لیسانس ایتالیا ) از قیمت مناسب تری برخوردار است.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پمپ آب داخل واحد
این پمپ ها از دسته پمپ های آب کوچک بوده و به نام پمپ آبگرمکنی نیز شناخته می شوند. توان این پمپ ها تنها برای استفاده یک واحد مناسب می باشد و نمی تواند جهت افزایش ارتفاع مورد استفاده قرار گیرد. در صورت تمایل به خرید این نوع پمپ باید سه نکته را در نظر بگیرید.

این پمپ ها تنها جهت افزایش فشار آب سرد مورد استفاده قرار میگیرند.
قدرت مکش در این پمپ ها تقریباً صفر بوده لذا اگر آب به ورودی لوله شما نمی رسد، کارایی ندارد. ( آب با فشار کم ایرادی ندارد )
این پمپ ها خود دارای یک اتومات پمپ هستند که نحوه عملکرد آن تقریباً شبیه ست کنترل ( کار بر مبنای جریان ) است.
پرطرفدار ترین برند ها :
برند ایمر، SPC و CNB به ترتیب از پرطرفدار ترین ها بوده که همه آنها ساخت چین می باشند. برند ایمر به دلیل توان بالاتر محصول و تنوع آن تقاضای بیشتری دارد.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

پمپ آب سیرکولاتور
این پمپ ها غالباً کاربرد تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش گرمایشی داشته، عملکرد آن ها به شکل دائم بوده و برای آب گرم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پرطرفدار ترین برند ها :
برند های گراندفوس و داب از پر طرفدار ترین آنها به ترتیب اولویت بوده که هردو اصل ایتالیا می باشند.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

پمپ آب کشاورزی
این پمپ ها معمولاً دارای آبدهی بالا بوده و قطر خروجی آنها از 2 اینچ شروع می شوند. غالب پمپ های آب کشاورزی دارای ساختار حلزونی می باشند.

پر طرفدار ترین برند ها :
برند پنتاکس به دلیل کیفیت بالا از پر طرفدار ترین برند ها بوده هرچند از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است.

پمپ آب کف کش و لجن کش
این پمپ همانطور که از نام آن پیداست جهت افزایش فشار آب همراه با ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرند. جهت مکش آب و افزایش ارتفاع آن از چاه باید پمپ های کف کش ارتفاع بالا استفاده کرد که پرفروش ترین آنها معمولاً از 30 متر به بالا می باشند. همچنین از پمپ کف کش جهت خالی کردن آب استخر و استفاده از آن جهت آبیاری نیز می توان استفاده کرد. نکته مهم در خصوص پمپ کف کش این است که این پمپ ها به جای اتومات پمپ، از دستگاهی به نام فلوتر برقی استفاده می کنند که با کاهش سطح آب باعث خاموش شدن پمپ آب می شوند. مقاومت پمپ های کف کش در مقابل کار کردن خشک بسیار پایین بوده و در مدت کوتاهی در اثر بی آبی می سوزند. به همین جهت توصیه می شود هنگام خرید، محصولات دارای فلوتر برقی را اولویت قرار دهید.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

دسته بندی های مختلف پمپ کف کش :
بر اساس سایز خروجی : مدل های پر طرفدار به ترتیب 2 اینچ، 1 اینچ و 3 اینچ بوده اما سایز بالاتر از آن نیز تقاضا دارد.

بر اساس ارتفاع : معمولاً مدل های 32 متری و 28 متری بیش تر تقاضا داشته و برای چاه آب از آن استفاده می شود. این مدل ها از آبدهی مناسب در کنار افزایش فشار خوب برخوردارند.

بر اساس ولتاژ کاری : ولتاژ کاری 220 ولت و 12/24 ولت در پمپ های کف کش وجود دارد. لازم به ذکر است پمپ های با ولتاژ 12/24 ولت از توان و افزایش ارتفاع کمتری برخوردارند اما مزیت استفاده توسط باتری ماشین یا پنل خورشیدی را دارا می باشند.

جنس کفکش : پمپ آب از آنجایی که در ارتباط مستقیم با آب ( هم داخل و هم بدنه ) هستند باید با توجه به کیفیت آب منطقه انتخاب شوند تا خیلی زود دچار خوردگی نشوند.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پرطرفدار ترین برند ها :
برند های ایرانی هسل، توان تک، برند های چینی مانند ورما و برند ایتالیایی ابارا یا آبارای ایران از پر طرفدار ترین ها می باشد.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

موتور پمپ
این پمپ ها در جایی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد ( مانند زمین های کشاورزی ) مورد استفاده قرار می گیرند. نوع سوخت مورد استفاده برای موتور این پمپ ها غالباً بنزین بوده اما سوخت گازوئیل و نفت و بنزین نیز مرسوم است. موتور پمپ ها بر مبنای سایز خروجی و ارتفاع آن دسته بندی می شوند. هرچه سایز خروجی بزرگتر باشد، آبدهی آن نیز بیشتر است. پر طرفدارترین و با کیفیت ترین برند سازنده موتور پمپ، لانسین و کوپ است که لانسین عرضه کننده پمپ های بنزینی و کوپ عرضه کننده نوع دیزلی ( گازوئیلی ) آن است. همچنین موتور پمپ های ارتفاع بالا نیز از پر درخواست ترین محصولات می باشند که در دسته بندی محصولات کوپ آن را می توان جست و جو کرد. ارتفاع بالا این مزیت را دارد که می توان از آن جهت پمپاژ آب از ارتفاع پایین تر به بالا مانند زمین کشاورزی بالاتر از سطح رودخانه یا استخر و در فاصله زیاد از آن ( شیب دار ) استفاده کرد.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

پر طرفدار ترین برند ها :
همانطور که ذکر شد برند های درجه یک در فروشگاه پمپ ابزار از طرفداران بسیاری برخوردار بوده هرچند به دلیل قیمت، برند های چینی نیز طرفداران زیادی دارد.

abzarpump.com

فرشگاه پمپ ابزار درخدمت شماست 09192005031 تماس فقط در ساعات اداری

گردنبد های خاص چه ویژگی هایی دارند

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

(بیشتر…)

سرویس طلا جذاب برای بانوان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

(بیشتر…)

ورزش های خیابانی در ایران

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

(بیشتر…)

مسیر موفقیت خود را بیابید

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

(بیشتر…)

چیزی بیشتر از تصور شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

(بیشتر…)